شرح مختصری درباره روستای زیبای شهرو

شرح مختصری درباره روستای زیبای شهرو

شهرو روستایی است درشمال غربی شهر بندرعباس وازتوابع بخش مرکزی وازروستاهای دهستان تازیان محسوب می شود . فاصله آن تا مرکز استان هرمزگان (بنرعباس) حدود35 کیلومتر می باشد . 
جمعیت این روستا حدود 2500 نفر بوده و تعداد خانوارهای آن حدود 460خانوار می باشد. اکثر مردم دارای شغل آزاد بوده اما بسیاری از مردم به کشاورزی و دامداری مشغول می باشند. روستای شهرو بخاطر موقعیت آب و هوایی و خاک بسیار مرغوب منطقه ، از لحاظ کشاورزی بسیار مناسب و دارای پیشینه خوبی میباشد.از محصولات کشاورزی روستا می توان گوجه فرنگی ، بادمجان ، فلفل و...را نام برد.

این روستا دارای موقعیت اجتماعی خاصی می باشد ، چون بعد از این روستا به فاصله چند کیلومتراز هم 4روستا قرار دارد که محل رفت و آمدنشان به بندرعباس از وسط روستای شهرو میباشد .

این روستا دارای 4 مدرسه :ابتدایی،راهنمایی،دبیرستان پسرانه ،دبیرستان دخترانه می باشد و یک مجتمع فرهنگی ،ورزشی،علمی هنری می باشد.

از دیگر امکانات روستا می توان از:خانه بهداشت ، مخابرات و پست بانک ،نانوایی ،یک بازارچه کوچک ، خیاطی زنانه ،خیاطی مردانه ، 2کارگاه خیاطی ،حدود 50دانشجو،2فوق لیسانس،وتیم فوتبال در لیگ دسته برتر هرمزگان با یک زمین ورزشی چمن که همچنان از افتخارات این مردم بوده است.

عکسهایی از طبیعت بسیارزیبای محلی به نام چیمیزی در روستای شهرو درفصل زمستان 

 

 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد